במוקד לארגונומיה וגורמי אנוש מבוצע מחקר על מגוון רחב של נושאים הקשורים לגורמי אנוש וארגונומיה. רוב המחקר הוא מחקר פסיכופיסי (על נבדקים אנושיים) והוא מבוצע במעבדות של המעמק"ה. המעבדות מכילות חדרי ניסוי רבים ומאובזרים, שמצויידים במגוון רחב של ציוד טכנולוגי מתקדם (כמו, מערכות למעקב אחר תנועות עיניים, מגוון רב של אמצעי תצוגה סטריאוסקופיים, סימולטור נהיגה, ומכשירים פסיכופיסיולוגיים אחרים). צוות פיתוח שכולל קבוצת מתכנתים וצוות טכני מסייע בפיתוח הניסויים.
מחקרי תצוגות ותצוגות סטריאוסקופיות
פיתוח תצוגות אוטוסטראוסקופיות לשימוש מוטס
בדיקת יעילותו של המסך הדו-שכבתי בתצוגות טקטיות אחודות, בחינת יתרונותיו בהבנת התצוגה.
בחינת שיטה להפחתת עייפות חזותית הנובעת משימוש בתצוגות סטריאוסקופיות
תצוגות טקטיות תלת מימדיות - סטראוסקופיות
ייעול תהליך סריקתX-Ray של כבודה באמצעות תצוגה סטראוסקופית.
הפקת סרטים סטריאוסקופיים מסרטי ווידאו רגילים
ראייה סטריאוסקופית למרחקים גדולים
גילוי מטרות בתמונות פליר סטריאוסקופיות
מחקר תנועות עיניים בתצוגות סטריאוסקופיות לפיתוח מודלים ממוחשבים לראייה סטריאוסקופית
פיתוח מימד שקיפות חזותית לשיפור ניווט באינטרנט: מחקר גורמי אנוש.
ההשפעה של הגבלת זמן על זיהוי מטרות
ההשפעה של מהימנות מערכת היכר אוטומטית על ביצוע של מפענחי תמונות
בחינה של עזרי פענוח תמונות SAR: הגדלה וחלון מידע
קידוד והצגה של סימוני מערכת אוטומטית להיכר מטרות בתמונות SAR
ניתוח תנועות עיניים של תצפיתנים - מחקר משווה ומחקר אורך
מחקרי שימושיות
מחקרי גורמי אנוש
מחקרי גורמי אנוש בנהיגה
עומס תפיסתי במרכז ובפריפריה והשפעתו על ביצועי נהיגה עם וללא מערכת התראה להתנגשות
עומס תפיסתי במרכז ובפריפריה והשפעתו על ביצועי נהיגה עם וללא שלטי פרסום
השפעת שלטי חוצות על נהיגה כפונקציה של סוגי השלטים וגודלם
שיטות אכיפה אוטומטיות: מצלמות מהירות גלויות לעומת סמויות והתנאים המיטביים להפעלתן
פיתוח אמצעי סימון מיטבי למעברי חצייה
השפעות שלטי פרסום על חלוקת הקשב של נהגים - השפעת אופן הצגת התכנים
השפעת סימון הגבלת מהירות על גבי הכביש על מודעות למהירות המותרת ועל מהירות הנהיגה
פיתוח מבחן קוגניטיבי להערכת רמת העייפות בקרב נהגים מקצועיים