גירסא מורחבת של מודל העומס התפיסתי שימשה כדי לחקור באופן שיטתי את ההשפעה של ארבעה משתנים על התנהגות נהגים: 1. רמת העומס בכביש; 2. רמת העומס בשולי הכביש; 3. מיקום אירועים קריטיים (בכביש לעומת משולי הכביש); ו-4. נוכחות וגודל של שלטי פרסום. שמונה עשר נבדקים השתתפו בשתי פגישות ניסוי בסימולטור נהיגה. פגישה אחת כללה נוכחות של שלטי פרסום והפגישה האחרת לא. הממצאים הראו שלשלטים יכולה להיות השפעה משמעותית על היבטים שונים של נהיגה, כמו הזמן הנדרש לתגובה לאירוע מסכן פוטנציאלי או מספר התאונות המתרחשות במהלך נהיגה. חשוב להבין שההשפעה של שלטי הפרסום תווכה באמצעות רמות העומס התפיסתי.